Docent
Leerkracht/ docent
Titel: Alcoholgebruik Jongeren
Onderwerp: Alcohol
Schooltype: VMBO
Bestemd voor de groepen: Bovenbouw
Vakgebied(en): Zorg en Welzijn, Economie en Handel, Maatschappijleer
Uitvoering door (hoeveel) leerlingen: Deelvragen 1 tot en met 4 is individueel, de opdracht en deelopdracht 5 is in groepen van 5-7 leerlingen.
Tijdsinvestering voor leerling(en): 7 blokken van 45 min, waarvan blok 1,2 en 3 theorie is (individueel) en blok 4,5,6 en 7 praktijk (in groepen van 5-7 leerlingen)
Opbrengst: Bewuster van het alcohol en wat het met je lichaam doet.
Leerpunten:
1) Waarom deze campagne?
2) Wat is alcohol
3) Hoe wordt het verwerkt in het lichaam?
4) Wat zijn de negatieve gevolgen van alcohol?
5) Wat zijn de positieve gevolgen van alcohol?
6) Wat zijn de risico’s bij te veel drinken van alcohol?
7) Waarom drinken jongeren?
8) Wat is een alcoholist?
9) Hoe denken jullie alcohol gebruik bij jongeren te verminderen?
Extra materialen die nodig zijn: Ligt eraan wat de leerlingen willen doen met de campagne
Webkwestiemaker(s): Sylvia Dolkemade , Caroline Loef en Annemiek Veldhuis
Als u opmerkingen heeft ter verbetering van deze webkwestie, dan kunt u naar één van bovenstaande personen sturen.
Er is een antwoord geformuleerd op de volgende vragen: ( alle scores bij elkaar tellen en delen door 13= het eindcijfer)
Waarom deze campagne?
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
8 |
9 |
10 |
Wat is alcohol?
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
8 |
9 |
10 |
Hoe wordt het verwerkt in het lichaam?
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
8 |
9 |
10 |
Wat zijn de negatieve gevolgen van alcohol?
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
8 |
9 |
10 |
Wat zijn de positieve gevolgen van alcohol?
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
8 |
9 |
10 |
Wat zijn de risico’s bij te veel drinken van alcohol?
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
8 |
9 |
10 |
De tekening is ingeleverd en geeft de risico’s weer
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
8 |
9 |
10 |
Waarom drinken jongeren?
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
8 |
9 |
10 |
Wat is een alcoholist?
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
8 |
9 |
10 |
Hoe denken jullie alcohol gebruik bij jongeren te verminderen?
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
8 |
9 |
10 |
De campagne is origineel?
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
8 |
9 |
10 |
De campagne is uitgevoerd?
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
8 |
9 |
10 |
De leerling kan goed samenwerken?
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
8 |
9 |
10 |