Conclusie

De methode Verzorging Voor Jou heeft onze voorkeur. Ondanks dat het handboek er gedateerd uit ziet, vinden wij de opbouw handig en praktisch. 

De opdrachten zijn realistisch en krachtig. De vaardigheid plannen en reflecteren heeft een duidelijke plaats. Binnen de cursussen op de HU is er veelvuldig benadrukt dat de leerling uitgedaagd en geboeid moet worden. De leerling moet gemotiveerd zijn en daarbij is aansluiten bij voorkennis belangrijk.Dit zit volgens ons allemaal in de methode Verzorging Voor Jou.

Wij vinden het belangrijk dat de methode iets meer aanbiedt dan het minimale. Verzorging voor Jou biedt dat ons inziens meer. 

De leerling wordt constant uitgedaagd door de opdrachten, en het niveau spreekt aan. De differentiatie komt duidelijk naar voren waardoor je de snelle leerling gemotiveerd kan houden. Zowel het handboek als het werkboek zijn nodig zodat de leerling beide leert gebruiken. Wat verder een goede indruk op ons heeft gemaakt is het starten met de planningsopdracht.

 

Leerlingen leren zo vooruit te kijken en te plannen. Dit is voor het vervolgonderwijs belangrijk. Wat daarnaast aansprak is de verwijzingen in het theorieboek naar de opdrachten in het werkboek en de CD-Rom. Dit helpt de leerling richting geven.